Sailor Moon-mangan släpps igen i ny engelsk utgåva - "Perfect Edition" blir "Eternal Edition"

Diskutera BSSM animen, BSSM mangan, Sailor V mangan, musikalerna, live action-serien och i stort sett är allt BSSM on-topic här.
Användarvisningsbild

Trådskapare
Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Stjärntecken: Skytten
Kontakt:

Sailor Moon-mangan släpps igen i ny engelsk utgåva - "Perfect Edition" blir "Eternal Edition"

Inlägg av Igendjuret » 20 maj 2017, 20:43

Gammal skåpsmat vid det här laget men lika bra att starta en tråd om det, ifall folk känner sig sugna på att diskutera detta.

Bild

2014 så kom den s.k. "perfect edition/kanzenban"-utgåvan ut av Sailor Moon-mangan i Japan. Det är en riktigt fin högkvalitativ tryckning av serien och i större format än de förra tankoubon-böckerna. Däremot inte lika stort som ursprungsformatet i månadstidningen Nakayoshi. Nu kommer de alltså ut på engelska som "Eternal Edition". Detta avslöjades 7 april under ett mangakonvent i Texas. Jag antar att det är Kodansha USA som publicerar och att Sailor V-mangan också är planerad att komma, men det råder stor brist på pålitlig information.

Detta kommer förresten också innebära att mangan översätts på nytt. Så gillar ni inte William Flanagans översättning från senast så kanske detta blir en förbättring, även om jag måste säga att folk har gett honom mycket oförtjänt skit för småmissar.

Det var inte så längesen 2003-utgåvan gavs ut på engelska så att vi också skulle få denna så tidigt om ens alls det trodde jag inte.
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Trådskapare
Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Re: Sailor Moon-mangan släpps igen i ny engelsk utgåva - "Perfect Edition" blir "Eternal Edition"

Inlägg av Igendjuret » 22 jul 2017, 21:41

Den här bilden hamnade i mitt Twitterflöde. :-)
Bild
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

PetraNaga
Moderator
Moderator
Star Moonie
Star Moonie
Kön:
Stjärntecken: Vattumannen
Ålder: 30

Inlägg av PetraNaga » 25 okt 2017, 13:41

Som jag har sett fram emot det här! :D Hoppas de släpper Sailor V också; vilket de förmodligen gör, men man vet aldrig...

En någorlunda relaterad nyhet (som jag inte tyckte var tillräckligt viktig för att förtjäna en egen tråd) är att konstböckerna snart kommer att släppas i nytryck i Japan! En annons för den första volymen finns med i det senaste musikalprogrammet i alla fall.

Informationen är skral, men vad jag har läst (minns inte var... Twitter?) att sidantalet kommer att vara cirka 3 gånger så stort som i den förra utgåvan, så det rör sig nog om en samlingsutgåva av de 3 första volymerna. Förhoppningsvis kommer de även att inkludera alla de nya illustrationer som Takeuchi har gjort under de 15 år som har gått sedan de förra släpptes, i bästa fall också de mer obskyra från Sailor Moon Channel. Själv hade jag gärna sett kanzeban-omslagen utan text i stort format.

0 x

Användarvisningsbild

Trådskapare
Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Inlägg av Igendjuret » 07 nov 2017, 23:26

Jag var faktiskt inte säker på vad det där rörde sig om. Vi blev ju utlovade det att Naoko skulle göra en helt ny konstbok när hela det här 20th-anniversary-tåget rullade igång 2012, så jag hoppades bara på att det hade med det att göra.

Det är ändå himla bra att de gör nytryckningar av de gamla konstböckerna. Så de som verkligen vill ha ett ex av varje att bläddra i slipper punga ut flera tusentals spänn för det!
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Inlägg av lord_zubat » 10 nov 2017, 21:46

Jag är lite sådär om jag ska sälja av mina gamla engelska utgåvor. De blir ju tyvärr bara liggandes (tid och intresse finns väl inte lika mycket längre)...
0 x

Skriv svar Föregående trådNästa tråd