Skåne-träff?

Träff för Moonies i Skåne (och alla andra)

Forum för Sailor Moon fandom relaterade trådar - konvent, webbplatser, fanfiction, rollspel etc.
Användarvisningsbild

Trådskapare
PetraNaga
Moderator
Moderator
Star Moonie
Star Moonie
Kön:
Stjärntecken: Vattumannen
Ålder: 30

Skåne-träff?

Inlägg av PetraNaga » 22 jan 2017, 11:18

Det har diskuterats här förr om en ev. Sailor Sweden-träff, men eftersom det aldrig har blivit av försöker jag igen. :mml:

Jag funderar i huvudsak på en Skåne-träff, eftersom jag har sett att många av de mest aktiva medlemmarna här (Duzu, Igendjuret, Linnzy...) är just härifrån. Jag tänkte mig att det skulle ske någon gång i slutet av våren eller i sommar, när vi kan vara ute och njuta av vackert väder (och kanske en japansk picknick). :cool:

Medlemmar från norr är givetvis välkomna också, om ni känner för det. :D

Synpunkter osv. är givetvis välkomna!
0 x

Användarvisningsbild

Duzu
Administratör
Administratör
Solaris Lunares
Solaris Lunares
Kön:
Stjärntecken: Skytten
Ålder: 24
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Duzu » 22 jan 2017, 12:24

Jag är lätt på :mml:
0 x
Bild

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 22 jan 2017, 13:00

Nu är jag bara för att klargöra en västgöte, men jag tar mig mer än gärna ner för att vara med på något sånt här! Vore hemskt kul att träffa er! :-)

Hur länge tänker sig folk att de vill hålla på? För min del så skulle jag inte ha något emot att vi hittar på saker ända fram till nästkommande dygn, men då behövs det någonstans att ta vägen med. Har vi i så fall någon i trakten som vi kan dra hem till när solen väl lagt sig? Tänk så skulle vi kunna streckkolla ett gäng avsnitt Sailor Moon tillsammans eller nåt. :-)
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Trådskapare
PetraNaga
Moderator
Moderator
Star Moonie
Star Moonie
Kön:

Skåne-träff?

Inlägg av PetraNaga » 22 jan 2017, 21:02

Igendjuret skrev: Nu är jag bara för att klargöra en västgöte,
Oops! Hade för mig att du var norrskåning. Vem har jag blandat ihop dig med? :hmm:
Duzu skrev: Jag är lätt på :mml:
men jag tar mig mer än gärna ner för att vara med på något sånt här! Vore hemskt kul att träffa er! :-)
Awesome! :mml:
Hur länge tänker sig folk att de vill hålla på? För min del så skulle jag inte ha något emot att vi hittar på saker ända fram till nästkommande dygn, men då behövs det någonstans att ta vägen med. Har vi i så fall någon i trakten som vi kan dra hem till när solen väl lagt sig? Tänk så skulle vi kunna streckkolla ett gäng avsnitt Sailor Moon tillsammans eller nåt. :-)
Jag har inga direkt planer än. Jag förväntade mig att det bara skulle komma skåningar, så jag tänkte mig mest några timmar över kaffe och kaka, typ. Men jag gillar dina idéer! :)

Det beror på vilken stad vi träffas i. Är vi i Malmö, kan vi vara hemma hos mig, så länge vi inte är för många. (Dock har jag ingen TV... @onion37@) Helsingborg ligger å andra sidan bättre till rent geografiskt...
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 23 jan 2017, 06:31

Jag tror inte vi blir så väldans många fler än fyra pers, Linnzy inräknat. Inte om det ska vara folk härifrån forumet iallafall. Hon har inte tittat in här på jättelänge (åtminstone inte inloggad) så jag föreslår att någon av oss kontaktar henne utanför sidan på något sätt för att höra om hon vill vara med.
PetraNaga skrev: Jag har inga direkt planer än. Jag förväntade mig att det bara skulle komma skåningar, så jag tänkte mig mest några timmar över kaffe och kaka, typ. Men jag gillar dina idéer!
Ja det var mest ett förslag från min sida. Ska detta äga rum framåt vår/sommar så har vi gott om utrymme att komma fram till något bra. :-)
PetraNaga skrev: (Dock har jag ingen TV... @onion37@)
Oj det försvårar ju saken lite. Vi behöver kanske inte just kolla på någon av serierna... Fast jag tycker nog att det skulle bli ganska trevligt. :-) Hur har du det hos dig i Helsingborg Duzu? (tänker väl mest på rymlighet och läge och inte lika mycket på hur flådig TV-anläggningen är.)
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Trådskapare
PetraNaga
Moderator
Moderator
Star Moonie
Star Moonie
Kön:

Skåne-träff?

Inlägg av PetraNaga » 23 jan 2017, 08:27

Igendjuret skrev: Jag tror inte vi blir så väldans många fler än fyra pers, Linnzy inräknat.
Jag väljer ändå att hoppas på ett litet gäng. Det är ju ändå några månader dit. ;)
Vi behöver kanske inte just kolla på någon av serierna... Fast jag tycker nog att det skulle bli ganska trevligt. :-)
Det tycker jag med, så jag kan nog lösa det ändå, om det nu skulle bli hos mig. :) Jag har annars en 27 tums dator som jag kan flytta in i vardagsrummet, men många idag pallar ju inte titta om det är mindre än 40 tum. :P
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 23 jan 2017, 17:20

För mig duger 27 tum gott och väl. :-) Kan ibland ha lite svårt för att kolla på film genom laptoppar men annars är jag inte så kräsen av mig.
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 11 apr 2017, 16:34

Hur är er inställning till detta för stunden? Är folk fortfarande på med att anordna någonting? :-)
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Trådskapare
PetraNaga
Moderator
Moderator
Star Moonie
Star Moonie
Kön:

Skåne-träff?

Inlägg av PetraNaga » 02 maj 2017, 23:28

Jag är det i alla fall. :)
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 03 maj 2017, 14:38

Trevligt! Sommaren närmar sig så vi borde inte vänta för länge med att åtminstone samsas kring ett datum. :-)
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Skåne-träff?

Inlägg av lord_zubat » 17 maj 2017, 20:32

Synd att det är så långt till Skåne härifrån (70 mil enkel väg) annars hade jag gärna spökat förbi.
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 18 maj 2017, 10:29

Vi får helt enkelt hålla träffen i Gränna istället så forumets två extrempunkter får resa ungefär lika långt. ;-)
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Skåne-träff?

Inlägg av lord_zubat » 20 maj 2017, 07:18

Gränna, där har jag bara varit en gång, och då tyckte jag inte ens om polkagrisar... Men jag antar att jag inte hinner åka neråt landet förrän mot Augusti (sen semester).
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 31 aug 2017, 16:06

Mjaou! Vad blev det av detta nu då?
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

Duzu
Administratör
Administratör
Solaris Lunares
Solaris Lunares
Kön:
Ålder: 24
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Duzu » 12 sep 2017, 20:14

Som det ser ut atm så kan jag inte på ett bra tag, så mycket att göra tyvärr 😭😔
0 x
Bild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Skåne-träff?

Inlägg av lord_zubat » 13 sep 2017, 23:30

Skåne ligger alltför långt härifrån tyvärr. Det tog oss två dagar med ett antal pauser och en övernattning att ta oss ner till Kalmar i somras. Snittade väl på 62 mil när vi nått Karlskrona. Hade Arlanda inte tagit ut en massa stationsavgift hade det varit ett alternativ. Borlänge-flyget tar ju 700 kr enkel till Malmö för studenter (eller 3000 om man inte studerar). SJ vill ha mellan 7-900 kr enkel för 6,5 timmes tågresa (det är 2/3 av resvägen till Japan :O )

Vad har ni tänkt göra i samband med träffen? Public torg-cosplay? :)
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 07 nov 2017, 23:18

lord_zubat skrev:
13 sep 2017, 23:30
eller 3000 om man inte studerar
Fii fasen! Tänk att det ska behöva vara så avskuret mellan norra och södra Sverige.

Nja vad jag vet så cosplayar ingen av oss. Hade väl kunnat offra mig för konsten men nu var det nog mest fråga om att umgås tillsammans på ett eller annat sätt. Jag föreslog SM-maraton av nåt slag till exempel.
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Skåne-träff?

Inlägg av lord_zubat » 08 nov 2017, 00:04

Igendjuret skrev:
07 nov 2017, 23:18
Fii fasen! Tänk att det ska behöva vara så avskuret mellan norra och södra Sverige.
Det blir så på landsbygden. Jag trodde Ostkustbanan uppåt Umeå skulle bli bättre men den nygamla sträckningen mellan Sundsvall och Kramfors var nästan lika krokig som innan så inte gick det fort direkt.

Tror jag räknade på avståndet mellan Tokyo och Aomori tar 3,5 timme knappt med snabbtåg. Motsvarande sträcka från Stockholm till Lövånger på 72 mil skulle ta mellan 8,5 till 9 timmar... och då är det inte ens tåg hela vägen... Jag vet inte var det brister....

Men jag känner mig onekligen sugen på nån ev. träff, även om det känns lite avlägset, både vad gäller resväg och möjlighet till ledighet från detta slavjobb..
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 08 nov 2017, 00:12

Till och med den här föreslagna snabbtågssträckan Götalandsbanan struntar liksom helt i att försöka återansluta (om det någonsin varit riktigt anslutet förstås det går att diskutera) Norrland med övriga Sverige.

Det hade varit roligt att träffas! Skämtade ju innan om att hålla träffen längre norrut men just nu verkar det bara vara du och jag som är intresserade av att göra nåt. :-) För egen räkning kan jag tänkta mig att resa en bit.
0 x
BildBild

Användarvisningsbild

lord_zubat
Star Moonie
Star Moonie

Skåne-träff?

Inlägg av lord_zubat » 08 nov 2017, 06:16

Det blev en Lappträff istället med andra ord ;)
0 x

Användarvisningsbild

Igendjuret
Chat/iRC Moderator
Chat/iRC Moderator
Galaxy Moonie
Galaxy Moonie
Kön:
Kontakt:

Skåne-träff?

Inlägg av Igendjuret » 08 nov 2017, 16:22

SailorSweden-träff i Karesuando, bara för att vi kan. ;-) Skulle säkert vara trevligt för invånarna om något hände därborta.
0 x
BildBild

Skriv svar Föregående trådNästa tråd