Forumet är öppet igen. Nytt tema är under uppbyggnad.

Hur man förbigår regionsblockerade hemsidor

Allmänt snack, allt från nyheter till hur man knyter en sko.
Användarvisningsbild

Trådskapare
Sou1forged
Administratör
Administratör
Cosmos Moonie
Cosmos Moonie
    unknown unknown
Kön:
Stjärntecken: Vågen
Ålder: 28
Kontakt:

Hur man förbigår regionsblockerade hemsidor

Inlägg av Sou1forged » 30 aug 2014, 12:22

USA har ett flertal sidor som begränsar eller blockerar besökare från andra länder, t ex Netflix, Crunchyroll och Hulu. Detta är dock enkelt att förbigå med hjälp av insticksprogrammet Hola!, som du hittar här. Det verkar finnas till de flesta webläsare, men inte Opera.

När du installerat Hola! så bör en ikon dyka upp någonstans i webläsarens verktygsfält (har testat med Chrome och FireFox), och när du besöker en sida så kan du klicka på denna för att lura sidan du besöker att du kommer ifrån det land du väljer.

Hola! är gratis med en valfri premiumtjänst för vissa förmåner. Jag har själv testat det, och det fungerar utmärkt på ovanstående hemsidor.
Svenska översättningar av Sailor Moon Crystal episod 1 - 8 hittar ni på min OneDrive. Översättning av efterföljande avsnitt är uppskjutet på obestämd tid.

Användarvisningsbild

Linnzy
Star Moonie
Star Moonie
    unknown unknown
Stjärntecken: Väduren
Ålder: 33

Re: Hur man förbigår regionsblockerade hemsidor

Inlägg av Linnzy » 01 sep 2014, 13:23

Coolt! Tack!

Detta är ju precis vad jag velat haft när vissa episoder av tex winx endast har visasts på nickelodeons amerikanska sajt! :alskar:
*Jag ska straffa dej - i Månens namn!*

Användarvisningsbild

Trådskapare
Sou1forged
Administratör
Administratör
Cosmos Moonie
Cosmos Moonie
    unknown unknown
Kön:
Stjärntecken: Vågen
Ålder: 28
Kontakt:

Inlägg av Sou1forged » 01 sep 2014, 21:23

Någonting som kan vara bra att känna till är att genom att använda tillägget låter du även andra använda sig av din plats för att komma runt internetcensur, bl a folk i Kina, som i vanliga fall inte kan använda sociala tjänster och dylikt som vi tar för givet, t ex Facebook. För mig är det en bonus, men känner du dig obekväm med detta får du lov att betala för premiumtjänsten.
Svenska översättningar av Sailor Moon Crystal episod 1 - 8 hittar ni på min OneDrive. Översättning av efterföljande avsnitt är uppskjutet på obestämd tid.

Användarvisningsbild

Duzu
Administratör
Administratör
Solaris Lunares
Solaris Lunares
    unknown unknown
Kön:
Stjärntecken: Skytten
Ålder: 24
Kontakt:

Inlägg av Duzu » 04 sep 2014, 15:44

Det där tackar vi för Sou1forged !
Nu slipper man förhoppningsvis betala för en vpn service som annars kostar en del.
Bild

Skriv svar Föregående trådNästa tråd